Reuters raportoi, että TikTok testaa sovelluksen pelejä Vietnamissa ennen ”suuria sysäyksiä” avaruuteen. Yrityksen edustaja vahvisti HTML5-minipelien testit sanomalla: ”Etsimme jatkuvasti tapoja rikastaa alustamme ja testaamme säännöllisesti uusia ominaisuuksia ja integraatioita, jotka tuovat arvoa yhteisöllemme.”
Myymälän lähteet osoittavat, että suunnitelma koskee mainoksilla tuettuja pelejä, jotka ovat peräisin sen emoyhtiön, ByteDancen kirjastosta, mikä voi lisätä tuloja ja lisätä ihmisten TikTok-sovellukseen viettämää aikaa – jos se on edes mahdollista.
TikTok on jo kokeillut ainakin yhtä sovelluksen sisäistä minipeliä, kun se teki yhteistyötä Feeding American kanssa Garden of Goodin, Farmvillen kaltaisen kokemuksen, jossa pelaajat voivat ansaita pisteitä ja käyttää niitä lahjoitukseen. Se ilmoitti myös kumppanuudesta Farmvillen kehittäjän Zyngan kanssa viime vuoden lopulla tehdäkseen Disco Loco 3D:n, HTML5-pohjaisen loputtoman juoksijan, joka voisi toimia sovelluksen sisällä, mutta uusien raporttien mukaan se on vasta alkua TikTokin pelitavoitteille.
TikTokin kiinalainen edeltäjä Douyin sisältää jo pelejä, ja muut yritykset, kuten Facebook ja Netflix, ovat äskettäin panostaneet mobiilipelaamiseen. TikTok on myös testannut pelien suoratoistoohjelmistoja Live Studio for PC -sovelluksellaan ja antanut tietyille luojille mahdollisuuden lisätä interaktiivisuutta sisällyttämällä videoihin minisovelluksia.
Toinen TechCrunchin raportti lähtee tuotetiedustelupalveluyritykseltä Watchful, jonka mukaan TikTok työskentelee useiden ominaisuuksien parissa suoratoistoa varten. Niihin kuuluu pelejä, jotka auttavat striimaajia olemaan yhteydessä katsojiin, mukaan lukien Pictionary-tyyppinen peli, ”aarrelaatikko”-lahjakokemus, joka jakoi kolikoita satunnaisille katsojille tietyn ajan kuluttua, sekä ostokokemuksen, jonka avulla katsojat voivat selata tuotteita suorana lähetyksenä.